• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
چهار شنبه 12 تیر 1398
کد مطلب : 63479
+
-

راه‌اندازی ۳۰۰ هکتار گلخانه جدید در بوشهر

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی بوشهر گفت: با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، امسال ۳۰۰ هکتار گلخانه جدید در استان ایجاد می‌شود. 

به گزارش مهر، «خسرو عمرانی» در بازدید از گلخانه‌های استان بوشهر اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌های کشت گلخانه‌ای را به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار داریم، چراکه باعث افزایش راندمان تولید و بهبود مصرف آب می‌شود.
وی با اشاره به این‌که در سال گذشته ۱۰۳ هکتار گلخانه در استان بوشهر ایجاد و راه‌اندازی شد افزود: سطح زیر کشت گلخانه‌ای استان بوشهر تا پایان سال قبل به ۳۰۲ هکتار رسید و امسال نیز برنامه داریم که ۳۰۰ هکتار گلخانه در استان بوشهر ایجاد شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: استان بوشهر از نظر توسعه گلخانه‌ها در کشور دارای مقام چهارم است و تلاش می‌شود این وضعیت بهبود یابد. وی از مهم‌ترین تولیدات گلخانه‌های استان بوشهر به گوجه‌فرنگی و انواع نشا، محصولات سبزی و صیفی و خیار درختی اشاره کرد و افزود: بیشترین گلخانه‌های استان در دیر، دشتی و دشتستان است.
عمرانی با اشاره به تولید ۵۹ هزار تن انواع محصولات گلخانه‌ای در استان بوشهر در سال گذشته بیان کرد: سال گذشته ۱۳۰ هزار تن گوجه‌فرنگی از استان صادر شد که ۱۱ هزار تن از تولیدات گلخانه‌ای بود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید